Tekstgrootte
Klachtenregeling
Overal waar gewerkt wordt, dus ook op school, kunnen fouten worden gemaakt. Wij vinden het belangrijk dat iedereen met een klacht serieus genomen wordt. Klachten kunnen het beste in eerste instantie met de leerkracht en/of andere direct betrokkenen worden besproken.
Bij problemen probeert de leerkracht samen met de leerling of zijn/haar ouder(s) de beste oplossing te vinden. Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus behandeld wordt of dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of de vertrouwenspersoon van de school die door het bestuur is aangesteld voor de bespreking van klachten.
Hallo allemaal,
Ik ben Lisette Beuving. Ik ben als leerkracht in het regulier basisonderwijs begonnen en inmiddels met veel plezier werkzaam in het SBO. Ik heb veel gezien, gedaan en geleerd. En dat doe ik ook nog altijd met veel plezier. |
|
Mijn belangstelling heeft altijd gelegen bij veiligheid, vertrouwen, zorg en waar mogelijk meedenken, bijspringen, helpen, opvangen en begeleiden. Ik ben ervan overtuigd dat leerlingen zich veilig moeten voelen om zich te kunnen ontwikkelen.
In 2019 ben ik op de KJS begonnen als leerkracht. En inmiddels heb ik in bijna alle bouwen gewerkt. Aan de start van het schooljaar 2023-2024 werd er gevraagd wie de rol van vertrouwenspersoon binnen de KJS op zich zou willen nemen. In mijn eerdere loopbaan heb ik deze rol ook al een keer vervuld en daarom sprak dit mij ook nu weer aan.
Als vertrouwenspersoon is het belangrijk leerlingen, collega’s en ouders te ondersteunen wanneer ze te maken krijgen met ongewenst gedrag. Die ondersteuning kan verschillen van het bieden van een luisterend oor tot het ondersteunen bij het indienen van een klacht. Maar altijd gericht op het zo snel mogelijk een eind maken aan het ongewenste gedrag en het herstellen van een veilige werk- en/ of leeromgeving.
Ouders, collega’s en leerlingen kunnen bij mij terecht als ze een klacht hebben over bijvoorbeeld ongewenst gedrag.
We hebben het over ongewenst gedrag als er sprake is van het ervaren van onveiligheid, pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie of agressie. Mijn advies is altijd: praat erover met degene die het ongewenste gedrag vertoont. Bespreek het ook met de leerkracht en/of directie. Mochten de gesprekken geen effect hebben of misschien onveilig voelen, dan kunt u ook bij mij terecht. We hebben telefonisch contact of we maken een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Ik luister naar uw verhaal en we kunnen samen de verdere stappen bespreken. Weet dat u de regie houdt. Ik onderneem geen stappen zonder overleg.
Ik werk op woensdag, donderdag en vrijdag en ben dan te vinden op de locatie Schoolhof. Heeft u mij nodig, dan ben ik het beste te bereiken via het volgende e-mailadres: l.beuving@cpob.nl
De contactpersoon bij ons op school is mevr. L. Beuving.
Antipest coördinator is Nienke van Wanrooij, n.vanwanrooij@cpob.nl
Als uw klacht niet naar uw tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u een beroep doen op een externe en onafhankelijke vertrouwenspersoon.
Dan kunt u contact opnemen met onze externe vertrouwenspersoon 088-1447111 of via de mail jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlandzuid.nl
Uiteraard is het van belang allereerst in gesprek met de direct-betrokkene(n) een klacht te bespreken en zo mogelijk te voorkomen. Als dat niet mogelijk is of niet lukt dan geven de "klachtenregeling CPOB" en de "klachtenregeling PO en VO" inzicht in de gang van zaken. Zie: