Aanmelden

Aanmelden

Kennismaking/rondleiding

Als u als ouders aan het oriënteren bent, maar ook als de keuze al gemaakt is, dan bent u van harte welkom voor een kennismaking bij ons op school. We starten het gesprek met een stukje kennismaking. Daarna wordt er het een en ander over de school verteld. U krijgt een rondleiding door de school, zodat u een beeld krijgt van de KJS. Uiteindelijk zullen we de laatste vragen en de procedure nog kort met u doornemen. Voor een afspraak kunt u bellen of mailen naar 0345-512951 of info.kjs@cpob.nl

Toelaatbaarheidsverklaring (TLV)

Leerlingen die naar het speciaal basisonderwijs gaan hebben een TLV nodig. De (huidige) school vraagt de TLV aan bij ons samenwerkingsverband Betuws Primair Passend Onderwijs (BePO). In de aanvraag schrijft de school welke ondersteuning de leerling nodig heeft. Zodra het dossier compleet is, beoordelen deskundigen bij het samenwerkingsverband de aanvraag.

Het kan ook zo zijn dat een leerling vanuit een (medisch)kinderdagverblijf of peuterspeelzaal of een andere vorm van speciaal onderwijs, naar onze school verwezen wordt. Ook dan geldt de verplichting van de toelaatbaarheidsverklaring.

Aanmelden

Op onze site vindt u het aanmeldformulier. Zodra u voor onze school hebt gekozen, kunt u zich via dit formulier aanmelden.

Onderzoeksperiode

Als de aanmelding en TLV binnen zijn, start de onderzoeksperiode. Binnen deze zes weken gaat ons ondersteuningsteam (OT) het dossier van de leerling bekijken om te bepalen of wij de best passende plek zijn. Mogelijk zullen zij de leerling ook observeren (na akkoord ouders).

Wanneer u als ouder de benodigde informatie niet wilt delen, kunnen wij geen zorgvuldig onderzoek doen. Wij kunnen dan de aanvraag niet behandelen en hebben geen zorgplicht.

Inschrijving

Als de TLV en de aanmelding binnen zijn én het ondersteuningsteam is ook van mening dat wij een passende school zijn, dan zal de leerling ingeschreven worden. Samen met u zullen wij dan zorgvuldig bekijken wanneer de leerling zal starten en in welke groep. We kijken hierbij naar leeftijd, didactisch niveau en sociale vaardigheden.